Telepítéskor programjaink a legkorszerűbb állapotot képviselik, ugyanakkor a felhasználó szempontjából célszerű lehet a rendszer hardver és szoftver elemeinek folyamatos karbantartása, a felhasználók igényeinek teljesítése stb.

Támogatási lehetőségek

Szerver karbantartás

Program karbantartás

Igény esetén a Vállalkozó karbantartási kötelezettsége a teljesítési napját követő hónaptól indul.
A Megrendelő Vállalkozó részére havi átalánydíjat köteles fizetni az ellátásáért.

A karbantartás az alábbi tevékenységeket foglalja magában:

  1. Ügyfélszolgálat

Vállalkozó a Felhasználók részére 7x24 órás ügyfélszolgálatot biztosít, ahol telefonos vagy e-mail-en történő megkeresésre tájékoztatást ad a program használatával és alkalmazásával, a felmerült hiba elhárításával kapcsolatban, és távsegítséget nyújt.

  1. Adathiba elhárítása

A Programcsomag használata során a felhasználó, a program és a Számítógépes környezet is létrehozhat hibás adatokat a rendszerben, amelyek helyesbítése, korrigálása szükséges lehet.
A felhasználó saját hibás adatait a program segítségével javítja ki;
A program működése okozta hibás adatokat a programozó a garanciális kötelezettsége teljesítése során módosítja. Program hibáról akkor beszélhetünk, ha bizonyos körülmények fennállása esetén a hibás adat minden esetben, minden gépen előállítható;
A számítógépes környezet hibás működése ('Géphiba') során létrejött adathiba.
Számítógépes környezet alatt – a felhasználón és a programon kívül – az adatkezelési folyamatban résztvevő egyéb hardver és szoftver elemet értjük.
Jellemző ezekre a hibákra, hogy véletlenszerűek, keletkezésük nehezen észrevehető és a felhasználók a program segítségével nem tudják kijavítani.
A program integrált ellenőrző rendszere felismeri az adathibákat és megakadályozza a hibás adatok felhasználását.
Vállalkozó a felmerült adathibákat a bejelentéstől számított 48 órán belül elhárítja.

  1. Üzemeltetés

A program üzemeltetése során előfordulhatnak felhasználó igények, amelyek a program valamint a lekérdezések, kiértékelések területén kisebb programmódosításokat igényelnek. Hasonlóan konzultációt igényelhet a törvényi változások kezelése, értelmezése, megoldása.
Vállalkozó a felmerült igényeket a bejelentéstől számított 72 órán belül teljesíti.

  1. Törvényi változások

A törvényi változások nyomonkövetése és értelmezése a Megrendelő feladata, az egyeztetett megoldásának technikai átvezetése a Programcsomag működésére a Vállalkozó karbantartás körébe tartozó feladata. Az önkormányzati hozzáférhető adó- és adatváltozások frissítése a Vállalkozó karbantartás körébe tartozó feladata.
A program beállítása, testre szabása a felhasználó feladata.

  1. Programfrissítés

A program telepítése után célszerű a programot is ‘naprakész' vagyis azonos fejlettségű állapotban tartani.
A program által használt eszközök fejlesztése folyamatos, mint a Windows operációs rendszer, hálózati szoftver, DataFlex, DataFlex Reports, SQL adatbázis, driverek stb.
Ennek megfelelően a program folyamatos fejlesztést, tesztelést egyszóval frissítést igényel.
A frissítéseket a folyamatos munkavégzés biztosítása mellett kell végrehajtani.

  1. Felhasználói igény és hibakezelés

A program része a felhasználói igények és hibák bejelentésének, elkészültének nyilvántartása adatbázisban, kiértékelhetően.
A bejelentés, kérés felmerülhet úgy a Megrendelő, mint a Vállalkozó részéről.
Az igény teljesítés után mindkét fél jelzi annak elvégzését.

  1. A karbantartás egyéb feltételei

A karbantartásra vonatkozó megállapodás 1 évre szól. Az 1 év lejárta utána a karbantartás automatikusan meghosszabbodik, de bármelyik fél kérésére – 30 napos felmondási idővel - megszüntethető.
A karbantartási díj a Programcsomag jelenlegi képességeként meghatározott mudulokra vonatkozik. A következő évek során kifejlesztésre kerülő új modul használata esetén a karbantartási díj a jelen és az új modul vállalási ár arányában emelkedik. Új modul kifejlesztéséről és bevezetéséről Felek a jelen szerződés módosításával, vagy külön szerződésben állapodhatnak meg.
A szolgáltatás teljesítés napjának a felek a fizetés esedékességének napját tekintik.
Évváltáskor a karbantartási díj összege az előző év havi karbantartási díjának a KSH által közzétett szolgáltatási árindexszel növelt értékének megfelelően változik, fordulónap adóév 1 napja, melyet Vállalkozó a díjemelést megelőzően írásban megküld Megrendelőnek.